Dacă tot ați nimerit aici, cu siguranță vă întrebați dacă merită să intrați într-o afacere în franciză sau poate este mai bine să deschideți o afacere pe cont propriu. Din acest post, veți afla ce este o franciză și de ce merită să vă implicați într-un astfel de model de afaceri.

Ce înseamnă, de fapt, o franciză?

Această este o cooperare între antreprenori – francizat și francizor, care constă în conducerea de către francizatul a proprii afaceri sub firma unui brand recunoscut. Un brand cunoscut reduce riscul de eșec și atrage clienții chiar din prima zi de vânzare. Merită subliniat faptul că francizatul este un antreprenor independent care își desfășoară afacerea pe cont propriu în cadrul sistemului de franciză. Franciza este o soluție perfectă dacă, de exemplu, doriți să vă deschideți propria afacere, dar nu vă vine nicio idee sau doriți s-o derulați ca o completare la jobul dvs. cu contractul de muncă.

De ce merită?

Franciza este un model de afaceri dovedit și testat, datorită căruia francizatul reduce semnificativ dificultățile și amenințările cu care ar trebui să se confrunte atunci când decide să-și conducă afacerea de unul singur. Sarcina francizorului constă în acordarea licenței pentru marcă, transmiterea de cunoștințe cuprinzătoare despre afacere și sprijinirea francizatului în fiecare etapă a activității, adică atât înainte, cât și după pornirea afacerii. La început, francizorul ajută la obținerea de finanțare, organizează instruire și asigură locația potrivită, iar după deschidere, ajută la optimizarea afacerii. Francizatul beneficiază de sigla, brevetele, soluțiile elaborate și sprijinul unei echipe întregi de specialiști de la sediul central al companiei, de exemplu birouri de asistență pentru clienți, de marketing, service și contabilitate. Prin urmare, nu trebuie să-și caute propriile soluții, ceea ce reduce semnificativ timpul și costurile. În plus, beneficiază de tot know-how-ul de a conduce o afacere și de resurse care să permită dezvoltarea rapidă a afacerii.

Rolul francizatului

Cea mai importantă obligație a francizatului este de a asigura o înaltă calitate a produselor și a serviciului prestat clienților, precum și de a respecta reguli comune pentru întreaga rețea. Franciza facilitează această sarcină oferind instrumente care permit, de exemplu, urmărirea rezultatelor vânzărilor printr-un sistem de monitorizare a plăților la distanță. Datorită unui concept gata pregătit, francizatul se poate concentra în primul rând pe optimizarea profitului și angajarea lucrătorilor. Francizatul ar trebui să fie conștient de faptul că este coresponsabil pentru binele brandului. Prin implicarea sa, poate contribui la dezvoltarea mărcii, în timp ce lipsa de grijă pentru buna funcționare a afacerii, poate afecta imaginea întregii rețele.