Cu siguranță v-ați întrebat nu o dată despre ceea ce dovedește de fapt credibilitatea francizorului și ce ar trebui urmat atunci când alegeți un partener de afaceri potrivit. Din acest post veți afla la ce ar trebui să acordați atenție înainte de a încheia un contract cu un francizor.

Să începem prin a verifica informațiile generale despre francizor. Verificați dacă are propriile puncte și ce rezultate de vânzări obțin. Toată lumea a început odată, dar dacă ne dorim un model de afaceri dovedit, merită să ne concentrăm atenția asupra francizorilor cu o vastă experiență. Este important ca modelul de afaceri în realitățile pieței să fie scalabil și unic. Cooperarea cu un francizor care activează pe piață de mulți ani, reduce riscul de afacere.

Un aspect important îl reprezintă, de asemenea, departamentele dedicate și o structură extinsă a sediului central, care demonstrează că francizorul dispune de o echipă de specialiști în diverse domenii care în caz de necesitate, vă vor răspunde la toate întrebările.

Un suport cuprinzător este un argument utilizat în mod obișnuit de francizați, dar merită să verificați ce se ascunde în spatele acestuia. Domeniul asistenței oferite poate varia. Adesea, francizorii promit un suport de marketing care nu este urmat de nicio acțiune concretă. Rețineți că dezvoltarea unui fanpage profesional pe Facebook necesită o investiție serioasă, așa că este excelent dacă francizorul are un profil global cu care vă va promova afacerea. Înainte de a decide să cooperați, aflați cât de cuprinzător este sprijinul oferit de francizor.

„Franciză cu aport propriu redus” sau „franciză fără aport propriu” – acestea sunt fraze căutate foarte des pe internet. Trebuie să rețineți că fiecare afacere necesită propria contribuție, așa că fiți atenți dacă întâlniți oferte care nu necesită capitalul de pornire. În plus, nu uitați de raportul preț-calitate care este foarte important – dacă finanțele dvs. o permit, concentrați-vă mai mult pe o afacere care operează sub un brand bine-cunoscut și în spatele succesului său stau specialiștii. Rețineți că propria afacere este o investiție pentru mulți ani, deci decizia de a o alege trebuie bine gândită.

Întâlniți-vă cu francizorul în persoană – atunci îl veți putea evalua în mod credibil. Cel mai bine este să vă pregătiți înainte pentru un astfel de interviu. Gândiți-vă unde ați dori să vă desfășurați afacerea și ce întrebări ați dori să puneți în timpul întâlnirii. Apreciați dacă planul de afaceri și acordul de franciză vă sunt clare